onsdag den 4. december 2013

Puder med broderi fra Fru Zippe


Her i efteråret har jeg syet disse to puder med broderi fra Fru Zippe. Fru Zippe har mange forskellige broderikits. Jeg faldt for "Valmue 2" og "Pære". Det var egentlig meningen, at jeg selv skulle forsøge mig med at brodere, men det endte med at min mor gik i gang. Hun havde det ligesom i fingrene fra barndommen :-)
Så var 2 generationer i gang. Og med arvegods, i form af vliseline, fra min mormors sygemmer til at stivne pudens forside af, der hvor broderiet skulle sidde, var 3 generationer med og puderne fik en ekstra affektionsværdi. Svigermormor satte prikken over i'et. Hende har jeg arvet anoraksnor fra til at lave tittekanterne. De er i øvrigt lavet med hjælp fra Marapytta, LaRaLiL og denne her blog.




Stofferne er fra Speich Design i Lyngby. Det kan anbefales at tage derud, hvis du søger vævet bomuldsstof i en helt bestemt farve og i god kvalitet. De har både metermål og fat quarters (50x55 cm)




Den øverste pude er syet først og her valgte jeg at placere tittekantens "møde" i selve hjørnet. På den nederste valgte jeg at rykke den ned under puden og synes faktisk det fungerer bedre og så er lynlåsen vendt om og jeg har fået den mere usynlig, så den er jeg vist mest tilfreds med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar