tirsdag den 5. november 2013

Sy til din baby #3: Babyjakke i svampestof




I maj måned blev jeg inspireret af Annas indlæg med denne babyjakke i brunt svampestof. Jeg var både vild med model og stof, så sådan én måtte jeg bare lave! Bladet med mønstret, Ottobre 4/2012, var ikke svært at finde og få sendt fra Finland, men da det var næsten et år siden indlægget var skrevet, var det svært at opdrive stoffet! Jeg endte med at finde det hos Königreich der Stoffe, som kun lige havde 2.80 m tilbage og da jeg havde ledt længe efter lige det stof, besluttede jeg at købe det hele, så nu har jeg svampestof til mange projekter! :-)
Som hjælp til at sy jakken har jeg brugt Annas DIY som du kan finde her. Det var mit første forsøg med at sy noget med foer og med piping og det var egentlig ikke så svært som jeg havde forventet, men det hjalp utrolig meget at følge Annas billeder og forklaringer trin for trin!
Kanterne er lavet i en rød jersey, som jeg er helt vild med, det er bare en super kvalitet! Den er købt hos Michas Stoffecke. Skriv til mig i kommentarfeltet hvis du vil have varenummeret på den.
Jakken, der er syet i en str. 68, har været brugt flittigt af min babydreng her i eftersommeren og frem. Jeg er rigtig glad for den – den er super blød og nem at få af og på!
Jeg har lavet hætten lidt mindre end i mønstret, det skriver Anna også om i denne version af jakken.
Jeg har brugt prym trykknapper str. 10mm, men har ikke brugt noget forstækning, så der er faktisk kommet et lille hul i stoffet. Nogle der har erfaring og tips til hvordan det kan undgås? Bruger I vliseline?

5 kommentarer:

  1. Hvor er den flot - det er da et super flot resultat og så endda i første forsøg! :-D Og stoffet er enormt sødt

    SvarSlet
  2. Wauv, sikke en skøn jakke! Det stof er så sødt og skønt at det kan bruges til begge køn!
    Ja, jeg ville bruge vlieseline bag knapperne. Men jeg har ingen erfaring at dele ud af desværre.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot.
    Jeg bruger altid vlies inden jeg sætter trykknapper i. Ja faktisk ingen jeg gør noget som helst der har med knapper at gøre (knaphuller, alm. knapper og trykknapper)

    SvarSlet
  4. Wauw hvor er du sej, den er da super cute!!

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot! Nu har jeg fundet din fine blogger og skal klart være fast læser herinde!

    SvarSlet