søndag den 17. november 2013

Sy til din (store) baby #7: Langærmede t-shirts




3 langærmede t-shirts i jersey med raglanærmer til babys storebror på 3 år. De er syet efter et Ottobre 4/2013 mønster i str. 104, men mønstret går fra str. 92, derfor mente jeg godt lige det kunne snige sig ind under "Sy til din baby".
På tiger- og svampebluserne er hals og ærmer lavet i jersey. Jeg syntes dog det blev lidt for løst i det og prøvede 3. gang på dinoblusen at bruge rib i stedet for. Det fungerer bedre, men nu blev det lidt for stramt i halsen. Mon ikke der nu er håb for 4. forsøg? :-)
Jeg synes bluserne har en god pasform til min søn. De er lidt mere løse i det end f.eks. Småfolk og Molo, som jeg nogle gange synes er lige det smalleste til ham, specielt i ærmerne.

Stofferne er købt mange forskellige steder:

Dinostof: Frieda Hain, som er en butik i Friedrichshain, Berlin. De har nu også fået internetbutik - den kan du finde her. Det er en virkelig fin butik som specielt har mange vævede børnestoffer. Jeg tror jeg var der i 2 timer sidst jeg var i den fysiske butik, på trods af at den faktisk ikke er særlig stor :-) Et besøg værd!
Stjernestof: Malika og Rosa
Svampestof: Königreich der Stoffe
Tigerstof: Michas Stoffecke
Gult jersey: Frau Tulpe, Berlin. Jeg synes dog ikke dette stof holder sig pænt i vask.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar