søndag den 6. juli 2014

Boys Month #1: Strikket trøje



Mit første indlæg i Boys Month, som Frk. Turkis arrangerer, er med denne trøje. Det er godt nok ikke mig der har strikket den, men min mor. Hun er en dygtig strikker og hun har virkelig strikket meget til mine drenge. Her er den sidste nye som er strikket til min søn på 3 1/2.
Den er lavet med udgangspunkt i denne opskrift:


-som er fra Alt Om Håndarbejdes Strikkemagasin nr. 2/2014. Det er et tidskrævende mønster, så mormor besluttede at lave ærmerne ensfarvede og som I kan se er den også lavet om til en cardigan i stedet for - det synes jeg er mere praktisk.


Den er strikket i dette garn i karrygul, koksgrå og hvid og der er i alt brugt ca. 7 nøgler.
 

Her ses den lidt tættere på…knapperne er i træ.


Jeg elsker de blå nuancer til drengene, men kan også godt lide f.eks. gul og rød til dem, men jeg synes ikke altid det er så let at finde drengetøj i de farver - så er det godt vi selv kan kreere det :-) Glædelig Boys Month - jeg synes allerede jeg har fået meget inspiration fra alle Jer der deltager!

7 kommentarer:

  1. Det er vel nok en lækker trøje! :-)

    SvarSlet
  2. Den er godt nok lækker - og kan sagtens følge at det mønster er ret tidskrævende. Synes nu faktisk også det ser rigtig godt ud med de ensfarvede ærmer:)

    SvarSlet
  3. skøn cardigan - rigtig fint farvevalg. Dejligt, at have en mor, der er dygtig til at strikke :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en lækker trøje - dejligt med sådan en mormor :)

    SvarSlet
  5. Det er vel nok en skøn cardigan Stine, jeg kan virkelig godt lide farvekombinationen :-) Og knapperne er flotte :-)

    SvarSlet
  6. Vildt flot trøje - og sikken et arbejde!

    SvarSlet